Akustyk biur to pracownik, który pracuje przy tworzeniu i wyposażaniu pomieszczeń mających szczególne cechy ze względów akustycznych (takich, jak np.: sale konferencyjne, czy sale wykorzystywane przy telemarketingu).
Taka osoba powinna posiadać wiedzę w dziedzinie czynników akustycznych, jakie wpływają na jakość pracy w biurze, ale też umiejętności szacowania i ograniczania kosztów zakładania i eksploatacji biura.
To do obowiązków akustyka biura należy aranżacja pomieszczenia pod względem akustycznym w taki sposób, aby wydajność pracowników była możliwie najwyższa – aby poszczególne osoby nie przeszkadzały sobie wzajemnie. Musi więc wiedzieć, jakie materiały i rodzaje konstrukcji może wykorzystać (dźwiękochłonne panele ścienne, ekrany międzystanowiskowe, sufity podwieszane, itp.).
Akustyk biur powinien mieć świadomość odnośnie tego, jak dźwięk wpływa na funkcjonowanie pracownika i całego biura, a także umiejętność oceniania parametrów budowlanych i wiedzę w zakresie systemów nagłaśniających w pomieszczeniach biurowych pod względem oczekiwanej użyteczności i bezpieczeństwa. Niezbędne jest więc mu wyższe wykształcenie o profilu technicznym (np. fizyka, czy architektura).
Źródło: www.cdzdm.pl