Osoby pracujące na stanowisku coacha znajdują zastosowanie w bardzo wielu różnorodnych branżach. Jednocześnie niezależnie od dziedziny w jakiej działają ich podopieczni, charakteryzuje ich jedna wspólna cecha – inspirują.
Coach nie jest trenerem, nie daje on gotowych wskazówek co do postępowania. Jego zadaniem jest takie poprowadzenie klienta, aby sam w sobie odnalazł pokłady energii, umiejętności i wiary w siebie, aby mógł zrealizować założone cele. Może też owe cele pomóc określać.
Do jego obowiązków należy także zadawanie pytań i wsparcie przy szukaniu na nie odpowiedzi, aby jak najmocniej zaktywizować potencjał już kryjący się w osobie klienta.
Profesjonalny coach ma za sobą ukończone szkolenie w placówce posiadającej akredytacje ICF. W zależności od branży, w której działa, wyróżnić można life coacha – osobę wspierającą klienta w osiągnięciu sukcesu w życiu, business coacha – działającego w środowisku biznesowym (menedżerzy średniego strzebla), executive coacha (pracuje z kadrą kierownicza najwyższego strzebla), czy sport coacha.
Źródło: www.cdzdm.pl