Coolhunter, czyli łowca trendów jest osobą, której głównym zajęciem jest obserwowanie trendów pojawiających się w danej grupie społecznej. Jego praca stanowi element łańcucha badań marketingowych i ma bezpośrednie przełożenie na budowanie nowych marek.
Z czym konkretnie wiąże się zawód coolhuntera? Prowadzi on obserwacje zachowań młodych ludzi w różnych środowiskach, w jakich zazwyczaj przebywają: uczelniach, pubach, klubach, na imprezach i koncertach. Sprawdza, co aktualnie jest modne, a informacje uzyskane od niego przekazywane są marketingowcom, którzy w oparciu o nie sterują procesem tworzenia nowych produktów.
Zapotrzebowanie na usługi coolhuntera zgłaszają firmy odzieżowe, obuwnicze, kosmetyczne.
Pracę w tym zawodzie można znaleźć głównie we Warszawie. Trzeba jednocześnie posiadać stosowne predyspozycje. Przede wszystkim: młody wiek, łatwość nawiązywania kontaktów, styl pozwalający przeniknąć i aklimatyzować się w danej grupie, a nawet zyskać w niej popularność. Niezbędne są również dobra prezencja i szerokie zainteresowania.
Źródło: www.cdzdm.pl