Uczelnie w związku z przeprowadzanym procesem rekrutacji pobierają stosowną opłatę. Kandydaci, chcąc dostać się na studia, często wpłacają ją w zwielokrotnionej kwocie składając dokumenty na kilka kierunków. Kiedy mogą odzyskać wpłacone pieniądze?
Fakt uiszczenia opłaty rekrutacyjnej jest bardzo ważny z pozycji osoby chcącej podjąć naukę w szkole wyższej. To dzięki potwierdzeniu dokonania tej wpłaty bierze ona udział w rekrutacji. Zdarza się, że młodzi ludzie chcąc podnieść swoje szanse na dostanie się na studia stacjonarne w publicznej szkole wyższej składają dokumenty rekrutacyjne na kilka różnych kierunków, nieraz na różnych uczelniach. Wiąże się to jednak z koniecznością uiszczenia opłaty na każdym z wybranych kierunków. Często są to znaczne kwoty. Czy jest możliwość odzyskania chociaż części z nich?
Opłata rekrutacyjna związana jest z czynnościami dokonywanymi w związku z weryfikacją podań składanych przez osoby zainteresowane podjęciem studiów. Jeśli nie ruszyły jeszcze czynności związane z rekrutacją, a kandydat poprosi o zwrot wpłaconej kwoty, uczelnia może przychylić się do jego prośby.
Opłata jest natomiast nie do odzyskania, jeśli nabór już ruszył, osoba dostała się na studia i zrezygnowała z nauki, albo nawet w ogóle nie dostała się na studia, ponieważ opłata rekrutacyjna dotyczy czynności związanych z naborem, a nie samym przyjęciem na dany kierunek.
Źródło: serwisy.gazetaprawna.pl